Get Adobe Flash player

Vaiku linija 1

Tevu linija

Lietuvai 100

Gražų ir šiltą rudenišką rugsėjo 19-osios rytą Grinkiškio Jono Poderio gimnazijos 6 klasės mokiniai išsiruošė į edukacinę-pažintinę ekskursiją po Lietuvą. Ši kelionė - dovana laimėjus 2022-2023 m.m. geriausios klasės rinkimus.

Pirmas sustojimas Vinetu kaime, Klaipėdos rajone. Susipažinome su Šiaurės Amerikos indėnų gyvenimo būdu, kultūra,istorija,vertybėmis . Kartu su Bėgančiu Vilku išbandėme smagias ,aktyvias bei muzikalias indėniškas veiklas.Apeiginėje indėnų palapinėje tipi gavome indėniškus vardus, sužinojome kaip tampama medžiotojais, grojome bugnu.Teko pašaudyti iš lanko. Susipažinome su Vinetu kaimo gyvūnais.

Ventės rage- paukščių žiedavimo stotyje V.Jucys gidas-ornitologas, papasakojo kur nukeliauja mūsų paukščiai. Ventės rago teritorija patenka į didįjį paukščių migracijos kelią, jungiantį Europą su Afika. Stotis įkurta 1929 m. T Ivanausko inciatyva. Per metus praskrenda apie 300 tūkst. paukščių, o apžieduojama iki 80 tūkst.paukščių. Stotyje gaudėme paukščius ,juos žiedavome,pabuvojome muziejus ir švyturyje.    Baubliuose mokinius nustebino ąžuolo kamiene įrengtas muziejus, pirmasis Lietuvoje. Muziejų 1812m. išskaptavo rašytojas Dionizas Poška . Baublyje gimė jo žymiausias kūrinys ,, Mužikas Žemaičių ir Lietuvos“. Dvaro teritorijoje yra daug senovinių žaidimų, juos išbandėme.

Pro šalį pravažiojame dažnai , bet nesustojame; - taip mokiniai sakė apie Kryžkalnio memorialą Mokytoja Raimonda mokiniams papasakojo kokia tai Lietuvai svarbi vieta. Svarbiausi memorialo simboliai – tai lietuviško kalavijo formos obeliskas ir 20 000 partizanų įamžinanti atminimo siena su nežinomo partizano kapu. Kalavijas, įsmeigtas piliakalnio viršūnėje – tai pergalės ir išsilaisvinimo, gimtosios žemės apsaugos simbolis. Sienoje įrašyti apie 1300 žuvusių partizanų pavardės ( slapyvardžiais). Memorialo kompoziciją užbaigia koplyčia. Aplink koplyčią išdėliotose monolitinėse betono plokštėse yra eksponuojama 9 partizanų apygardų ženklai ir iškalti jų pavadinimai.

Namo keliavome kupini gerų emocijų, pabuvoję nuostabioje gamtos apsuptyje. Dėkojame gimnazijos administracijai už galimybę pakeliauti, mokytojai Raimondai Miežinienei už gražų bendradarbiavimą ekskursijos metu.